Свързването може да стане по един от следните начини: лично от пациента, чрез оправомощени служители в съответната регионална здравна инспекция или районна здравноосигурителна каса по неговия постоянен или настоящ адрес, в офисите на „Информационно обслужване“ АД, а при техническа възможност – и чрез избрания от лицето личен (общопрактикуващ) лекар.
Сдвояването става чрез изтегляне на QR код, който се сканира в мобилното устройство на гражданина, чрез което той има достъп до своето електронно здравно досие. Свързването чрез оправомощено служебно лице се предоставя на място и безплатно.
Системата не изисква специални технически познания нито за гражданите, нито за извършващите свързването, тъй като на практика не се отличава от обичайните технически решения при масово използваните приложения, вкл. на битово ниво, уверяват от здравно министерство.
Предвижда се личните лекари, отговорните служители в РЗИ и в районните здравноосигурителни каси да получат техническа помощ под формата на видео уроци, а при възникнали въпроси и затруднения ще се обаждат на контактен център, работещ в режим 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата.
istock
Здравното ни досие ни праща съобщения за преглед
Въпреки че това е безплатно, изискванията за КЕП или електронна идентификация ограничават възможностите на огромната част от гражданите да достъпват своите електронни здравни записи. Тези изисквания важат и при реализиране на достъпа до досието чрез мобилното приложение еЗдраве (мобилен достъп).
В настоящия момент под 10% от гражданите в страната разполагат със сертификати за КЕП. Това ограничава възможностите за достъп до електронното здравно досие само до една малка част от населението, което от своя страна ограничава правата на по-голямата част от гражданите, пише в мотивите към проекта.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
1