Според Константин Попов, главен секретар на Инициативния комитет, новият регламент не е бил тестван в реални условия и вече създава проблеми както за медицинските здравните специалисти, така и за пациентите.
„Аптеките не разполагат с новите електронни бланки, а лекарите все още изписват стари рецепти с до три лекарства. За да избегнат проблеми с Националната здравно-информационна система, генерират няколко рецепти с един и същи номер, което затруднява изпълнението им“, сподели Попов.
Най-сериозният проблем, обаче, се оказва краткото време за изпълнение на рецептите. Пациентите имат само два дни след частичното изпълнение на рецептата, за да получат останалите медикаменти. Това създава излишно напрежение и стимулира така наречения „аптечен туризъм“, при който пациентите трябва да обикалят множество аптеки в търсене на необходимите им лекарства.
Промяна в изписването на лекарства по Касата от днес
„Преди пациентът имаше 15 дни да изпълни цялата си терапия, сега времето е свито до само два дни, което е крайно недостатъчно“, коментира Попов.
Той подчертава, че тези промени не само влошават обслужването на пациентите, но и са показател за по-дълбоки системни проблеми – най-вече недостиг на средства в Националната здравноосигурителна каса. Според него, липсата на финансиране принуждава институциите да приемат неработещи решения, които рефлектират пряко върху комфорта и качеството на живот на пациентите.
istock
Инициативният комитет на магистър-фармацевтите, в който членуват собственици на аптеки с договор със Здравната каса от над 20 години, призова властите за спешни действия и ревизия на въведените промени, за да се избегнат сериозни последици както за медицинските специалисти, така и за пациентите, които са основните потърпевши.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0