От днес Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) стартира SMS известяване на гражданите за статуса на техните протоколи, с които се предписват  лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК. По същия начин ще бъдат уведомявани и хората с увреждания за издадените ЛКК протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления.

Целта на тази инициатива е пациентите и хората с увреждания да бъдат максимално улеснени и да получават информация за статуса на протоколите си и заявленията за помощни средства и ремонти в реално време. Така НЗОК за пореден път поставя пациента в центъра на здравната система и показва, че не спира да развива електронните здравни услуги и да ги насочва изцяло в полза на потребителите си.

Съобщенията ще се генерират автоматично, което води до минимизиране на всички грешки без забавяне във времето за уведомяване.

При получаване на съобщение (SMS или Viber) на Вашия телефон, което не е предназначено за Вас, сигнализирайте НЗОК на тел. 0800 14 800 или на електронен адрес nzok@nhif.bg.

Сигнали може да подавате също и на контактния център на Националния системен интегратор „Информационно обслужване“ АД на тел. 070014220 или на електронен адрес support@his.bg.З.

istock
istock

От днес вече могат да се подават и заявления за ползване на социалните услуги „Асистент за независимо детство” и „Асистент за независим и активен живот” за следващата календарна година.

От кога ще се кандидатства за личен асистент

Приемът на документите по Наредба за предоставяне на социалните услуги „Асистенти за независим живот” за календарната 2025 година ще продължи до 31.10.2024 г. (четвъртък) включително.

Изискуемите документи следва да се подават в Бюрата за социални услуги по местоживеене на кандидатите за ползватели.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase