Болни чакат с часове, понякога с дни наред на опашка за ТЕЛК. И вчера, и днес в Хасково пациенти се редят и чакат прави в горещините по няколко часа, съобщи NOVA.

Защо се стигна до хаос след новата реформа, след като беше въведен нов начин на работа на комисиите?

Вчера ми казаха ако не ми харесва, да се оплача в РЗИ или пред парламента”, сподели един от чакащите пациенти, който идва за втори ден.

Критикуват новия регламент за ТЕЛК

По думите на зам.- директора на МБАЛ – Хасково д-р Иван Иванов затруднения има при стартирането на всяка една нова система.

С пациенти комисиите работят до обяд, за да може, съгласно новите правила, служителите да дигитализират всички документи на хората. Това обясни директорът на РЗИ – Хасково д-р Станимира Тананова.


„В РКМЕ средно на месец се приемат от 800 до 1000 документа. За миналия месец 270 са само първичните”, отбеляза д-р Тананова. В момента в картотеката в Хасково работят само двама служители, като единият е подал заявление за напускане.

Пациентите разбират, че работата им е много, но настояват да има ред при чакането.

"Какво пречи да сложат една машина, да си вземеш номерче, а трябва да висиш? Сигурно пробват дали наистина си за ТЕЛК, или можеш да издържаш”, шегува се Веселин Василев.

Разпределят на случаен принцип заявленията за ТЕЛК

Според здравните власти реформата ще доведе до по-малко чакане за освидетелстване.

„Целта на тази промяна е именно това - да не се чака с месеци за освидетелстване, а да минават на ТЕЛК там, където има възможност, които ТЕЛК-ове не са натоварени, което пък ще облекчи и работата на РКМЕ с по-бързото минаване”, обясни директорът на РЗИ - Хасково.

С въвеждането на новите правила пациентите се разпределят към ТЕЛК-ове в цялата страна и няма да има нужда да ходят на място. Все още не е ясно обаче как ще изпращат допълнителни документи към комисиите.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase