Въпреки че към края на всяка година обикновено се наблюдава увеличение в броя на полиците по задължителната застраховка "Гражданска отговорност", броят на застрахованите автомобили в последните дни на 2013 г. осезаемо е намалял.
От Гаранционния фонд съобщиха, че по предварителни данни към последния ден на 2013 г. полицата са сключили едва 83.73% от българските шофьори.
Покритието на "Гражданска отговорност", изглежда, отново тръгва надолу, след като в края на юни миналата година застрахованите автомобили достигнаха рекордните за страната ни 85.39%.
За ръста тогава вероятно е допринесъл увеличеният трафик през пролетта и лятото, когато по пътищата излизат немалко шофьори, които не използват автомобилите си през зимата, и сключват застраховката. Често тя е на разсрочено плащане и вноските се издължават само за времето, когато автомобилът е в употреба.
Година по-рано, в края на 2012 и началото на 2013 г., застрахованите автомобили бяха едва около 74-75%. Но и в момента покритието на "Гражданска отговорност" не е достатъчно високо, тъй като ЕС изисква от държавите членки поне 90 на сто от автомобилите в страната да имат тази застраховка.
Точно заради това България продължава да е застрашена от европейски мониторинг, който би могъл да доведе до ново поскъпване на полицата.
Причината е, че , с които да гарантират изплащането на полиц Брюксел ще задължи родните застрахователи да осигуряват много по-големи банкови гаранции при застрахователни събития у нас и в Европа.
Глобите за шофьор с автомобил без застраховка са между 400 и 600 лв. за физически лица и до 5000 лв. за фирми. При повторно нарушение санкциите са съответно до 2000 лв. и до 10 000 лв.
Предявените претенции за изплащане на обезщетения през 2013 г. са били общо 1922, съобщиха още от Гаранционния фонд. Към него се насочват претенциите при произшествия, при които автомобилите нямат "Гражданска отговорност".
От исковете за обезщетения 1565 са били за имуществени вреди, а 357 са за неимуществени.
Коментари
6