Случвало ли ви се е да пътувате със самолет и полетът ви да закъснее или да бъде отложен за следващия ден? На всеки може да се случи полетът му да закъснее и това няма нищо общо с дестинацията или авиокомпанията. Причините могат да бъдат много – закъснения в графика, лоши метеорологични условия, недостиг на самолети и други.

На първо място трябва да изясним, че закъснения в порядъка на няколко минути до час се смятат за напълно нормални. Компенсация може да бъде поискана само в случаи на закъснение над 4 часа, разказва Ванина Хаджиева от онлайн туристическа агенция eSky.

Авиокомпанията би могла да обезщети пътник, подал оплакване към нея или към агенцията си, а застрахователната компания ще поеме разходи, направени за времето на закъснението, ако предварително е сключена туристическа застраховка. Добре е всеки разходен документ, да се запази и представи пред застрахователя.

Ако имате полет с прекачване и поради закъснението на първия, изпуснете връзката, ще бъдете пренасочени за следващ възможен полет напълно безплатно.

Друго важно нещо, което всеки пътуващ със самолет трябва да знае, е, че съществуват форсмажорни обстоятелства, описани в условията на авиокомпаниите (урагани, стачки и др), при които пътниците не подлежат на обезщетения.

Възможни са и случаи, в които датата или часът на полета може да се променят броени дни преди пътуването. При такава промяна в полетното разписание, на пътника обикновено се предлагат 2 опции – да я приеме или да му се възстанови сумата по закупения самолетен билет, който няма да бъде ползван. В случаите на анулиран полет ситуацията е идентична – предлага се алтернативен полет или пълно възстановяване на заплатената сума.

От eSky съветват – сключвайте туристическа застраховка, когато пътувате в чужбина, защото тя може да ви спести доста пари и главоболия, а в случай на закъснение, се свържете със своята туристическа агенция, за да ви консултира за правото на обезщетения и при какви условия.