Застрахователната компания ДЗИ издирва няколко хиляди свои клиенти, на които би трябвало да изплаща пенсия всеки месец, но те не са предявили претенции за получаването на сумите. Това става ясно от Информационния бюлетин на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД), която се е занимавала с казуса, съобщи Труд.

Ведомството е разрешило на “ДЗИ - Животозастраховане” да получи достъп до масивите на ЕСГРАОН, за да издири актуалните контакти на своите живи клиенти и да се свърже с тях за изплащане на пенсиите.

От застрахователното дружество обясняват, че става дума за застраховки със спестовен елемент, сключвани през 90-те години на миналия век. Полиците предвиждат след определен период изплащане на регулярна пенсия, която най-често е пожизнена.Оказва се, че към края на 2012 г.

ДЗИ има 4638 подобни полици, от които над 3500 са в срок за получаване на договорената месечна пенсия. За част от тези клиенти дружеството няма никакви данни - дори дали не са починали, и не може да започне изплащането на пенсиите им.

За да изпълни задълженията си по полиците добросъвестно, ДЗИ е поискал от Главна дирекция “Гражданска регистрация и административно обслужване” (ГРАО) да му предостави данни за 4000 души - дали са живи или мъртви и ако не са починали, техните постоянни и настоящи адреси.

Преди да пристъпи към искане за информация от националните масиви, в началото на годината ДЗИ е мобилизирал всичките си офиси в кампания по издирването на застрахованите лица.

Голяма част от тях обаче не е било възможно да бъдат издирени, тъй като не са актуализирали адресите си, които междувременно са сменили.

Комисията за защита на личните данни е инструктирала ДЗИ да унищожи данните, след като свърши издирването на загубените клиенти.От разменената кореспонденция личи, че ГРАО очаква да получи такива искания и от други застрахователи.