Министерството на регионалното развитие предлага промени в Наредбата за функциониране на Единната система за гражданска регистрация. Те предвиждат създаването на нормативна уредба, която въвежда „служебен адрес“, и възможността за извършване на адресна регистрация на лица на служебен адрес при определени в закона случаи.

Според промените адресна регистрация по постоянен адрес на служебен адрес се извършва въз основа на:

1.           заповед на кмета на общината за закриване на адрес;

2.           становище на комисията от Закона за гражданската регистрация;

3.           заявление за постоянен адрес от българските граждани, които са вписани в регистъра на населението, имат настоящ адрес в чужбина и не могат да представят документи по Закона за гражданската регистрация;

4.           заявление за постоянен адрес от лицата при вписването им за първи път в регистъра на населението, които не могат да представят документи от същия закон.

Адресни измами в столицата: Собственици в шок от регистрации на непознати мигранти

Адресна регистрация по настоящ адрес на служебен адрес се извършва въз основа на:

1.           заповед на кмета на общината за закриване на адрес от НКНПА, както и в случаите по чл. 99б, ал. 3, ал. 4 и ал. 7 от Закона за гражданската регистрация;

2.           становище на комисията от Закона за гражданската регистрация;

3.           адресна карта за настоящ адрес от лицата, при вписването им за първи път в регистъра на населението, които не могат да представят документи.

istock
istock

При закриване на адрес, се връчва заповедта на лицата, регистрирани на адреса, както и ги уведомява, че в едномесечен срок са длъжни да заявят нов постоянен и/или настоящ адрес.

Предвидено е Наредбата да влезе в сила от деня на обнародването ѝ в „Държавен вестник“, с изключение на § 5, т. 2, който влиза в сила от 10.04.2025 г.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase