Според проучване, представено в мотивите към законопроекта, в над 50% от случаите достъпът до административни услуги не се предоставя на обявения в интернет страницата на съответната администрация телефонен номер.
При над 20% се наблюдават обявени различни телефонни номера на различни места в сайта с едно и също предназначение. Обявяват се средно по 2-3 телефонни номера за връзка, но липсва стандартизиран подход по отношение на начина и мястото им на обявяване, както и на кое звено са. В над 60% от случаите обявените телефонни номера за контакти са само стационарни.
Малка част от администрациите са обявили на интернет страниците си стойността на телефонното обаждане за потребителите. При над 60% от прозвъняванията разговорите са пренасочвани поне веднъж към друг служител.
Много малка част от администрациите са реализирали форми на безплатно обаждане през интернет. Идентифицирани са 16 слабости в телефонната комуникация на чиновника с гражданите. Причините са предимно в липсата на нормативна уредба за правилата за телефонно обслужване и правни неясноти.
Затова администрациите се задължават да осигурят електронни адреси и телефони за връзка за комуникация с потребителите. За целта ще се създаде наръчник за административно обслужване по телефона, който да определи как ще се комуникира с гражданите, потребители на услуги, което включва организация, насоки, правила.
istock
Позволено ли е плащането в натура на социалните придобивки
Предвижда се да има телефонен номер за автоматично получаване на информация за административното обслужване и/или за осъществяване на комуникация с потребителя в реално време.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0