Новите платежни системи създават повече доверие. Те позволяват лесно и бързо на потребителя да се довери на онлайн магазин, например. Това заяви за БТА Любомир Атанасов, главен изпълнителен директор и основател на Digital4Foundation.

Преди ден в София се проведе конференцията Digital4Sofia, на която търговци, маркетолози, рекламисти, бизнес консултанти, счетоводители и други професионалисти обсъждат тенденциите във финтех и е-комерс сектора. Подобни събития ще има и в други градове на страната.

По думите на Атанасов българите все повече се образоват по отношение на онлайн пазаруването и да не разчитат само на наложен платеж. Той коментира, че фондацията му цели да повиши информираността в е-комерса чрез различните събития, които организира. Това са най-развиващите се сектори, тъй като пандемията от CОVID-19 засили развитието на този сегмент, каза Атанасов.

40% от младите хора у нас умишлено си купуват стоки менте

Той отбеляза, че по време на пандемията е отчетен ръст на онлайн услугите. Всички са в телефоните, т.е. всичко е дигитализация, поясни експертът. Атанасов даде пример с това, че при повече наблюдателност само по движението на пръста върху дисплея на телефона може да се разбере даден човек коя социална мрежа използва.

istock
istock

Фокус за вниманието на инвеститорите са стартъп компаниите. Според Атанасов страната ни се развива с бавни темпове заради това, че имаме слаба икономика. Той коментира, че една от родните компании вече е оценена на един милиард, но в САЩ такива бизнеси са хиляди.

Защо е важно да преглеждаме банковото си извлечение


Той отбеляза, че у нас няма политика, която да помага на стартиращи компании. Ние като организация работим в това направление. Имаме идея да създадем клъстър, който да помогне на такива компании, обясни Атанасов.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg