„В момента се правят тестове дали приложението работи. Със сигурност ще има корекции, тъй като подходът е нов. Ние изпитваме на 27 места в областни градове, плюс малки градове над 30 000 жители. Този изкуствен интелект в момента се прави, така че във всеки град да отговаря на определени критерии.
Кандидатът трябва да има определено време за управление, трябва да направи задължителни елементи, като ляв, десен завой, преминаване през кръстовище, преминаване през светофар, край спирка на градския транспорт, учебно заведение. Условията са заложени, така че изпитващият задава начало и край на маршрута, а системата определя конкретния път, по който трябва да мине кандидатът. Мисля, че няма нищо лошо в това, намалява се субективният фактор, намалява се възможността изпитващият да влияе на изпита. Така, всички бъдещи шофьори ще имат равни условия”, обясни Рановски.
Той коментира и другите промени, които ще се въведат на изпитите за шофьорска книжа.
„С въвеждането на видеоклиповете в теоретичния изпит целим на кандидат-шофьора да се покажат реални ситуации, които могат да се случат в ежедневието, докато управлява моторно-превозно средство. Там са пресъздадени ситуации в градска и извънградска среда, при различни метеорологични условия. Целта е бъдещият водач да може да забележи обстановката, да прецени рисковите ситуации и накрая да вземе правилно решение”, каза още директорът на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".
Нови правила на изпитите за шофьор от днес
Видеоклиповете са разработени след проведена обществена поръчка от Техническия университет. Кандидат-шофьорите могат да се запознаят с тях през приложението „Avtoizpit”. Клиповете са 60 на брой, като на теста ще им се паднат два, уточни Рановски и допълни, че се надява в бъдеще техният брой да се увеличи.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1