Затварянето на бизнеси при първо установено нарушение от Националната агенция по приходите трябва да бъде прекратено. За това настояват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).
Те са поискали среща с министъра на финансите и директора на агенцията по приходите за да обсъдят проблемите, които създава сега действащото законодателство.
Почват проверки на храната в хотели и ресторанти по морето
Текстовете в Наредба Н-18 на НАП предвиждат при установяването на първо нарушение в хотел, ресторант, магазин или друг търговски обект, той да бъде запечатан за срок от 1 месец. Успоредно с това, от агенцията по приходите имат право да наложат и глоба.
"По този начин за едно и също нарушение, търговците получават две различни санкции", каза за "Радио Варна" Станислав Стоянов, заместник-председател на БХРА.
Според него, не трябва да се налага наказание на собственик или управител на търговски обект, когато грешката е допусната от служител.
"Нека служителите, които са сгрешили да си понесат отговорността", призова Стоянов.
Станислав Стоянов изтъкна и необходимостта от ясен регламент за бакшишите, тъй като често заради тях се получават несъответствия.
"Трябва да се допуска толеранс до 10% разлика в касата или да се вземат мерки за легализирането на бакшиша", каза още заместник-председателя на БХРА.
Кои са най-добрите страни за хапване и пийване
От асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите предлагат да има градивност при налагането на санкции.
"Нека когато нарушението е за първи път, да не се вземат крайни мерки като запечатване на обекта, а да се помисли за компромисен вариант. При повторно нарушение, тогава вече обектите трябва да има по-сериозни санкции", коментира Станислав Стоянов.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0