Служебното правителство реши, че експресното издаване на лични карти на български граждани ще се осъществява единствено на територията на град София.

Гражданите ще могат да подават заявления и да получават документите си в Столичната дирекция на вътрешните работи, Областната дирекция на МВР - София или в дирекция „Български документи за самоличност“.

Предлагат да имаме електронни лични карти и шофьорски книжки

По действащото законодателство сроковете за издаване на лични карти са:

- Обикновена услуга – до 30 дни;
- Бърза услуга – до 3 работни дни;
- Експресна услуга – до 8 работни часа.

МВР
МВР

Промени в условията за чужденци

Правителството одобри проект за изменения в Закона за чужденците, който цели промени в правилата за влизане и престой на граждани на трети държави. Основните акценти са:

- Въвежда се възможност за удължаване на срока на престой на сезонни работници с до 90 дни след издаването на документ за пребиваване;
- Отпада възможността за предоставяне на пребиваване на чужденци, които желаят да извършват дейности с нестопанска цел.

Тези изменения се очаква да оптимизират процедурите за обработка на документи и да прецизират политиките за чужденците в България.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase