До момента са подадени 205 794 бр. годишни финансови отчети, 78 % от тях са предадени онлайн чрез портала обединяващ Имотен, Търговски и регистъра ЮЛНЦ – https://portal.registryagency.bg/. Това съобщиха от Агенция по вписванията.
Агенция по вписванията напомня, че годишни финансови отчети трябва да подадат всички предприятия, регистрирани по Търговския закон и ЗЮЛНЦ, съгласно изискванията на Закона за счетоводството.
Такива са дружествата с ограничена отговорност (ЕООД, ООД), акционерните дружества (АД), едноличните търговци (ЕТ), командитните дружества (КД), събирателните дружества (СД), сдружения и фондации. Предприятията, регистрирани по Закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) не публикуват отчетите си в Търговския регистър. Заявление Г2 за подаване на годишен финансов отчет може да бъде изтеглено от тук.
Държавната такса за подаване на документите във всички териториални звена на Агенция по вписванията е 40 лв. При подаване на годишните финансови отчети онлайн чрез https://portal.registryagency.bg/ се изисква електронен подпис, а таксата е 20 лв. Агенция по вписванията напомня, че приемане на годишните финансови отчети се извършва през целия работен ден.
istock
Получаваме онлайн данни за имот
Когато нарушението е извършено повторно, санкцията е в двоен размер.
Към този момент служители на Агенция по вписванията полагат извънредни часове труд, за да преодолеят забавянето и вече се обработват заявления за обявяване на ГФО подадени през 2019 г.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0