По думите му често школите прикриват обороти. „Искаме ясни правила за всички. Имаме случай, при който учебен център е обучил за миналата година 1000 кандидати и има отчетени приходи 35 000 лв. Това значи 35 лв. обучение на курсист. Нереално е. Това са парите, които са отчели инструкторите на центъра, а останалите са ги прибрали. Курс под 500 лв. не трябва да има", каза още Рановски.
Директорът на ИА "Автомобилна администрация" коментира и недоволството на автоинструкторите. Днес те обявиха, че ще излязат на протест заради предложените промени в обучението на кандидат-шофьорите.
„По сега действащата наредба обучението се извършва от учебни центрове. Това не се променя и в проекта, който е качен за обсъждане. Промяната е свързана с това, че ръководителят на учебната дейност, техническият сътрудник и преподавателите трябва да бъдат на трудов договор, а не на граждански.
Техническият сътрудник отговаря за дейността на учебния център, тоест въвежда данни в системите и записва хората. Такъв в момента няма, тоест не се спазва законодателството. Друго, което се коментира е, че наредбата е написана тайно. Тя беше изпратена на организаторите на протеста", каза още Рановски.
istock
Какви промени готвят в шофьорските курсове
Той допълни, че произшествията с млади водачи са чести. „Искаме шофьорите да са по-подготвени, когато вземат книжка", заключи директорът на ИА "Автомобилна администрация".
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0