Смартфоните, които не поддържат мрежите от пето поколение, са желан подарък за едва 7% от анкетираните. Именно поради тази причина телекомът е включил широк избор от 5G устройства, които поддържат 5G ULTRA сред коледните си предложения.
Като изключим технологичните подаръци, най-очакваните традиционни изненади са екскурзията (15%), парфюм (9%), друга черна техника (8%), парите в брой, бялата техника и книгите с по 7%.
A1
Проучването показва, че настоящата седмица се очертава като най-натоварената за търговците: 37% от анкетираните ще закупят подаръците в периода 1-11 декември, 28% ще изчакат следващата седмица (12-18 декември), а 19% ще оставят пазаруването за седмицата преди Коледа. Само 17% вече са готови с празничното пазаруване.
В настоящата ситуация на растяща инфлация не е изненада, че почти две трети (59,9%) от анкетираните ще отделят повече средства за подаръци през тази година спрямо миналата, а общата сума ще надхвърли 300 лева за над 43% от участвалите в анкетата. Проучването показва, че повече от половината потребители ще платят за своите подаръци електронно – с банкова карта (39%) и дигитален портфейл (12%), а 42% с пари в брой.
За българите празниците освен време за подаръци са и време за съпричастност и добро. Цели 63% изразяват готовност да правят добро като подкрепят кауза тази Коледа. Голям процент от отговорилите (82%) посочват, че бизнесът трябва да дарява за различни каузи и на неправителствени организации, а 69% от тях биха подкрепили дарителска кампания на компания, без да трябва да даряват собствени средства.
Един от добрите примери в този контекст е коледната кампания на А1, в която телекомът закръгля до лев платените сметки през Моят А1 до края на годината. Общата сума, която A1 ще дари от своя бюджет, ще бъде използвана за обновяването на детско болнично отделение в страната по проект „Светулка“ на фондация „За доброто“.