По думите му това е "прекрасна антикризисна мярка", която действа и се е отразила много позитивно на бранша, и затова тя трябва да бъде запазена. По решение на членовете на КБТБ Ричард Алибегов, който в момента е неин председател, ще продължи ротационния мандат в съпредседателство с Теодора Жилкова от Българското конгресно бюро през следващите шест месеца.
Туризмът губи 2 трилиона долара заради пандемията
Алибегов добави, че през следващите дни се очаква среща с новия министър на туризма Христо Проданов, тъй като от бранша са начертали краткосрочни и дългосрочни мерки, които трябва да бъдат обсъдени. Запазването на ставката на ДДС на 9 процента е сред спешните краткосрочни мерки. Освен това мярката 60/40 трябва да продължи да се прилага за бизнесите, които имат спад с 20 на сто на приходите на база на 2019 година.
istock
Алибегов изтъкна, че тази мярка е допринесла за запазването на много работни места в последните две години. По време на служебния кабинет обаче тя е била изменена до степен, до която е могла да се ползва от много малка част от бизнеса. Затова той се надява мярката да бъде възстановена обратно и да може да се ползва от хотелиерство и ресторантьорство в пълния й обем. Кредитите, които са били анонсирани за туристическия бизнес, е хубаво да преминат в грантове, допълни Алибегов.
Относно ваксинационната кампания от бранша са открити и готови да помогнат, заяви Алибегов. Той коментира, че ако нивата на ваксинация у нас останат същите и не се подобрят много рязко, то страната ни ще има изключително тежък и негативен летен сезон.
Одобриха нова мярка от 30 млн. лева в подкрепа на туризма
По думите му има опасност най-големите външни туроператори да се откажат да работят с България, защото техните клиенти няма да искат да посещават страна с 25 процента ваксинация. По тази причина трябва да се приемат "резки и доброволни стимули" за ваксинация. Според Алибегов процентът на ваксинация трябва да се вдигне до минимум 50-60 до началото на лятото.
istock
Новият премиер призова бизнеса да въведе зелени сертификати
Теодора Жилкова от Българско конгресно бюро и съпредседател на Конфедерацията на българския туристически бизнес очерта основните дългосрочни приоритетни цели. Една от тях е формулирането на нова стратегия за развитието на туристическата индустрия за периода 2022 - 2032 г. чрез провеждане на международен конкурс за съвместна работа с Министерството на туризма, като бъде избран консултант с доказан световен опит и репутация.
Основна цел и приоритет на всяка туристическа организация е дестинацията България да бъде с определен и ясен продукт, който е разпознат в чужбина. Трябва да се изготви стратегическа рамка за позиционирането на дестинацията в определени сегменти - включително в конгресния туризъм за привличане на големи международни и бизнес събития.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0