Служебният министър на туризма Илин Димитров призова представителите на хотелиерския бранш, настанили украински бежанци, към спокойствие и ги увери, че всички безспорни средства ще бъдат обработени от Министерството на туризма и администрирани до края на месеца.

Периодите по плащанията обхващат месеците от март до септември включително. Той напомни, че процедурата по самото плащане изисква и техническо време, но даденото в началото на мандата обещание за спешни мерки по разрешаване на тази криза ще бъде категорично изпълнено.

Над 8 млн. лева за хотелиерите, настанили украински бежанци

Министър Димитров се срещна с ръководството на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, за да коментират актуални теми и въпроси, както и предприетите действия на Министерството на туризма по ключови политики. В срещата се включиха председателят на организацията Георги Щерев и заместник-председателите Бранимир Миланов, Атанас Димитров, Малин Бистрин, Веселин Налбантов, Еньо Енев и Тодор Янакиев - член на УС на БХРА.

istock
istock

Служебният министър разясни подробно процеса на изплащане и сверяване на данните и напомни, че Министерството на туризма единствено администрира плащанията по програмата. Във връзка с въпросите дали програмата за бежанците от Украйна ще бъде удължена, министърът на туризма подчерта, че решението може да бъде взето от Министерския съвет въз основа на предложението на междуведомствената работна група, която заседава и обсъжда различните варианти.

Министърът разясни какво е свършено до момента и подчерта, че основното му задължение е да защитава бранша.

С Изпълнителното бюро на БХРА министър Илин Димитров обсъди предстоящия зимен сезон, възможността да се въведе таван за цените на ток и газ, както и запазването на ДДС 9 процента. 

"Важно е да имаме работещ парламент, за да се приеме законът за държавния бюджет и необходимите законодателни промени в подкрепа на бизнеса", подчерта служебният министър. Той призова хотелиерите да се възползват активно от възможностите по втората процедура по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) за киберсигурност и подчерта, че с подобрения по сайтовете си те ще постигнат по-добра видимост в дигиталното пространство.

Министър Димитров информира и за актуалната работа по външните пазари, както и предстоящите участия на страната ни в ключови международни изложения, като това във Великобритания в началото на ноември.

istock
istock

Сред важните теми, които бяха обсъдени, беше и рекламата на дестинацията – "променяме изцяло начина, по който рекламираме България", подчерта министърът и постави акцент върху дигитализацията и прозрачността при изразходване на средствата. 

Важно е какви послания излъчваме като бранш и дестинация – около този призив на министър Илин Димитров се обединиха и представителите на влиятелната организация на българските хотелиери и ресторантьори.

При встъпването си в длъжност в началото на август министър Димитров посочи сред първите неотложни задачи работата по мярката за хуманитарна помощ за украинските бежанци, като изтъкна, че по нея има над 500 жалби за десетки милиони, а целта е в края на мандата на служебното правителство на всяка жалба да бъде отговорено и дължимото на хотелиерите да е разплатено. Димитров посочи сред другите задачи решаване на проблема със забавената категоризация на туристическите обекти.

Други приоритетни задачи са - предприемането на мерки за успешно протичане на летния и зимния туристически сезон в условията на здравна криза, както и активната маркетингова кампания. В началото на мандата си Димитров открои и нормативните приоритети на ведомството - изработване на Закон за единна браншова организация, подготовката на Закон за гаранционен фонд на туроператорите, промени в Закона за туризма за облекчаване на рекламата в международните дигитални платформи, както и промени в ресорния закон, свързани с приемането на Правилник за туристическата маркировка, който вече е готов.

През първата половина на октомври Министерството на туризма публикува за обществено обсъждане проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки (ЗОП). В мотивите на вносителите на проектозакона се изтъква необходимостта от създаване на правно основание в Закона за обществените поръчки за изключване от приложното му поле на поръчки за услуги на платформа за споделяне на видеоклипове, които се възлагат на доставчици на платформи за споделяне на видеоклипове, включително услугите на социалните медии, при условията на европейските разпоредби.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg