Пред БНР председателят на Асоциацията на агенциите за входящ туризъм Иван Грошев апелира към всички в туристическия бизнес да бъдат готови за началото на сезона:
Туроператори ограничават правата на туристите
"Има едно изчакване. Много от участниците в създаването на туристическия продукт изчакват курортите първо да се напълнят и тогава те да започнат дейността си. Тогава започва един омагьосан кръг. Когато пристигнат първите гости, те виждат едни полуготови, полуотворени, полуработещи курортни зони. На следващата година те решават да дойдат по-късно. Съответно тези, които отварят бизнеса си, когато се напълнят курортите, отварят по-късно. И така влизаме в едно естествено скъсяване на сезона".
По думите му на този период трябва да се гледа като на инвестиция, за да може да се удължи сезонът. Всеки говори за удължаване на сезона, но много малко правят нещо в тази посока, подчерта Грошев.
"Едно от основните неща, които посочват и чуждестранните туроператори, е, че в началото на сезона, когато имаме най-много нужда от гости, ние не показваме готовност и по скоро оставяме впечатлението, че курортите не работят или поне не работят с темпа, с който е адекватно да се посрещат гости".
istock
Проблеми с вноса на работна ръка за туризма
"От пазар Англия очакваме най-приличния ръст. От пазар Германия очакваме числа, подобни на миналата година. При Централна Европа е достигната една зрялост, където ръстовете няма да бъдат такива зашеметяващи, но обемът вече е доста голям. Най-голям брой туристи вероятно ще посрещнем от Румъния. Ако Шенген се беше случил и по отношение на сухопътния транспорт, със сигурност резултатът щеше да е по-добър. Румънският пазар ще бъде лидер в абсолютни стойности. След това допускам, че Полша ще се представи доста добре, заедно с Великобритания. Пазари 4 и 5 вероятно ще бъдат Чехия и Германия".
Според него за пазар Германия необходимото решение е по-силно присъствие като реклама. По думите му трябва да се води активен пиар на този пазар.
"Стъпки се правят, но те не трябва да остават само за еднократен изстрел. Това трябва да бъде началото на една целенасочена и последователна политика по отношение на германския пазар", категоричен бе той.
Германците предпочитат България пред Малдивите за почивка
Иван Грошев прогнозира по-добър летен сезон от миналата година. Но:
"Имаме добър туристически продукт, но не успяваме да го комуникираме към външните пазари. На нас ни липсва тази комуникационна политика. Ние се оставяме на течението - да ни отнесе в новинарските емисии на принципа "където попаднем". Важно е тук да бъдат отделени средства и да бъдат изхарчени по адекватен начин".
Според него смяната на политическия курс в толкова кратък период не работи в наш интерес.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
2