Когато туроператор не може да осигури завръщането на туристи със закупени от него пакетни пътувания по предварителната програма, той е длъжен да окаже без необосновано забавяне подходящо съдействие на изпадналите в затруднение и да намери алтернативни туристически услуги. Решаването на проблема включва също осъществяване на необходимите комуникации и поемане на разходите за до три нощувки на туристите в място за настаняване.
Тези задължения за туроператора са валидни и за случаите, в които услугите следва да бъдат извършени от други доставчици. Т.е. той няма основание да препраща туристите към авиопревозвача, каквито сведения има за този случай.
Ако не може да бъдат предложени допълнителни договорености и договорът за пакетното пътуване включва превоз, туроператорът трябва да предложи репатриране.
Какви са правата ни при посещение в заведение или хотел
В случай че пътуването се осъществява при закупуване на т. нар. „свързани услуги“, то тогава отговорността е на търговеца, с когото туристът има договор за извършването на конкретната услуга. Ако е с въздушната компания, това означава, че тя трябва да осигури настаняване, трансфер от летището до хотела и обратно за излитането, както и храни и напитки за времето на принудителния престой на аерогарата.
Съгласно най-новите Насоки на Европейската комисия за повече яснота относно правата на пътниците във въздушния транспорт, проблемът в настоящата ситуация – техническа неизправност на самолета, не може да се квалифицира като форсмажорно обстоятелство и авиопревозвачът ще дължи обезщетение, ако договорът на туристите за извършване на услугата е с него, разясняват още от „Ние, потребителите“.
istock
Освен възстановяване на сумите по посочените по-горе направления, туристите имат право и на обезщетение.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0