„Процентът на нередностите в туристическите обекти тази година е по-малък, той е под 5 %. При направени 600 проверки са открити 20 нарушения”.

Това обяви пред NOVA  председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. И допълни, че през изминалия сезон хотелиерите и ресторантьорите са се старали повече. 

От отказани резервации и мръсотия се оплакват почиващи по морето

Той коментира и кои са били най-фрапантните измами и какви глоби са получили нарушителите.

„Имаше случай, в който в офертата пише, че паркирането пред хотела е безплатно, а накрая се оказва, че това ни струва минимум 10 лв. На един от плажовете туристи бяха накарани да платят старите цени на шезлонгите и чадърите. Оправданието беше, че служителят е нов и се е объркал. Това бяха примери как в България се правят опити за дребно хитруване”, поясни Маргаритов.

istock
istock

По думите му средната стойност на санкциите за подобни нарушения е от 5000 до 10 000 лв.

Цакат туристи с такса „диня“ на плажа

„Най-високата глоба наложихме за случая в Черноморец, където туристи бяха задължени да заплатят комплект чадър и два шезлонга, защото се намират на първа линия на плажа”, каза още председателят на КЗП. И заключи, че тази година българите предпочетоха родното Черноморие.

 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg