"Най-вероятно. Почти на 90% съм сигурен, защото, ако искаха те можеха да затегнат нещата много по-рано", заяви Георгиев пред БНТ.
По думите му чуждите граждани на пътищата в страната ни са оставени "да правят каквото си искат, но за сметка на това стискаме за гушата българите". Смята, че трябва да се промени изцяло системата за налагане на наказанията и събирането на глобите.
Владимир Тодоров - председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи също изрази мнение, че желаните промени от страна на Европа няма да са ефективни. "Защото България е като един остров на безнаказаността", пита той.
Според Тодоров туристите в България, особено през летния период, са безнаказани в голямата си част. Те карат над допустимата скорост и нарушават правилата, но има практическо затруднение те да бъдат санкционирани.
До 6 месеца затвор и 2000 лева, ако откажете проба за алкохол и наркотици
"Ако направят нарушение и бъдат спрени от патрул, влизаме в една безумна процедура - трябва да го закара до Ихтиман, да намери заклет преводач, който да му преведе. След като му съставят двуезичния акт - той трябва да му бъде връчен. Трябва да намерят началника на районното, който да издаде наказателно постановление. И след като го получи, той може да не плати веднага, а да го обжалва", обясни Тодоров.
istock
Като основен проблем за пътната безопасност, около който се обединиха и двамата, е че контролът не трябва да се извършва физически, а чрез камери.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
1