"Бензиновите автомобили са по-уязвими при преминаването на годишен технически преглед и с дигитализацията повече не са възможни технически грешки или манипулации на данните", обясни пред БНТ Румен Дунев - автомобилен експерт и собственик на пункт за ГТП.

Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи:

Проблеми при годишния технически преглед на колите

- Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;

- Втората група е на амортизираните автомобили. При тях освен, че харчат бензин, харчат и много масло, просто CO-ото е много висок и затова не могат да преминат през ГТП;

- В третата група влизат МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система - липсва катализатор или има пропуски в самата система.


Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.

"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП, ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.

Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase