Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи:
Проблеми при годишния технически преглед на колите
- Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;
- Втората група е на амортизираните автомобили. При тях освен, че харчат бензин, харчат и много масло, просто CO-ото е много висок и затова не могат да преминат през ГТП;
- В третата група влизат МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система - липсва катализатор или има пропуски в самата система.
Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.
"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП, ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.
Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
10