Полицаи в цивилни коли да могат да спират коли и камиони за проверки и да глобяват водачите им, ако са в нарушение. Това ще е една от мерките, за която министърът на вътрешните работи Даниел Митов ще настоява, за да се засили контролът на пътя.

През годините МВР е пробвало “тайните” патрули през различни наредби и други подзаконови актове, но по-късно текстовете са отпадали. Причината е, че в много случаи съдът отхвърля наложените на шофьорите глоби, тъй като това правомощие на полицаите не е разписано в закона. 

Бившият зам.-ректор на Академията на МВР доц. Милен Иванов посочи пред NOVA, че няма как цивилен служител да дава полицейски разпореждания.

Как да избегнем проблеми на пътя през снежния сезон

"Вероятно небрандирани коли с видеорегистратор ще заснемат пътните нарушения. Идеята обаче няма да сработи по една много проста причина - не можем да установим еднозначно кой шофира автомобила. Така нарушителите ще могат да се измъкнат по обичайния начин - чрез декларация, че друг е управлявал превозното средство", смята той.

БТА
БТА

Бившият началник на КАТ-София Алекси Кесяков пък отбеляза, че е световна практика необозначени служители и автомобили да осъществяват контрол на пътя.

"Цивилни автомобили само ще документират нарушенията ни, а спирането ще се установява с обозначени превозни средства. Нормално е контролът да се осъщестява съвместно от институциите. През миналата година се проведоха мащабни операции, при които няколко институции едновременно проверяват спрените автомобили", обясни той в ефира на "Твоят ден".

Целия разговор гледайте във видеото.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase