Темата коментира пред NOVA NEWS бившия шеф на КАТ-София Алекси Кесяков и Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
Според Кесяков се прави опит да се прокарват репресивни мерки срещу младите водачи. Той даде пример с изискването за управление на превозно средство над 1,8 тона, когато шофьорът трябва да е над 21 години.
По думите на Красимир Георгиев липсват подробности за тези предложения.
"Нагледахме се и се наслушахме на фантастики и нереални неща, предложени от евробюрократи", заяви той. И акцентира, че преди е имало добра подготовка и качествени изпити.
"Борим се за електронен контрол и електронизация на обучението на бъдещите водачи. Държавата упорито казва „Не”, коментира Георгиев. Според него това ще намали корупцията в сектора.
Той добави, че няма нужда от въвеждането на т.нар. шофьорска книжка - категория „B+”, за джипове и коли на ток, а ако автошколите имат желание, могат да осигурят часове конкретно на такъв тип превозни средства.
Обмислят въвеждането на категория В+ за шофьори на джипове
Алекси Кесяков каза още, че категорията „B+” би наложила необходимостта от допълнително обучение, а практиката трябва да се насочи към квалификацията на младите шофьори. Трябва да искаме въвеждането на най-добрите европейски практики, заяви Кесяков. Георгиев даде пример с Унгария, където още преди 20 години са електронизирали контрола на учебния процес.
Двамата експерти се обединиха около необходимостта за намаляване на допустимото съдържание на алкохол в кръвта до 0,2 промила, както и максимална скорост за дживени по магистралите от 130 км/ч.
Целия разговор гледайте във видеото.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0