Колкото по-малко е използвана батерията на една електрическата кола, толкова по-вероятно е тя да достигне близо до заложения от производителя й максимален пробег с едно зареждане.
"Здравето" на батериите на електрическите автомобили
Проблемът, пред който са изправени собствениците на електрически автомобили е, че не могат лесно да проверят доколко капацитетът на батериите им е наличен, освен ако не са технически експерти в тази област. Това посочва германската агенция ТЮФ (TÜV), която е специализирана в техническите прегледи на автомобили.
"Няма да успеете да разберете точно какво е състоянието на батерията на една електрическа кола дори и да я покарате няколко часа", посочва ТЮФ.
Понятието "състояние на здравето" (SOH) представлява количеството енергия, която може да съхранява и да доставя една използвана батерия в сравнение с една нова.
Техническа проверка на батерията на дадено електрическо превозно средство, извършена от независима компания за проверка на качеството, като ТЮФ Райнланд (TÜV Rheinland) например, вероятно е най-добрата възможност да бъде проверено доколко годна е тя.
ТЮФ Райнланд тества батерията и издава сертификат за "състоянието на здравето" й.
Някои специализирани автосервизи също извършват проверка на "състоянието на здравето" на батериите на електрическите превозни средства. Експертите горещо препоръчват да бъде извършен този тест, когато се купува употребяван електромобил, посочва ДПА. "Състоянието на здравето" на дадена батерия може да бъде проверено и чрез техническата апаратура на нейния производител.
Германската агенция ТЮФ посочва, че производителите по принцип дават гаранция, че батерията ще запази между 70 и 80 на сто от производствения си капацитет до 8 години след началото на нейната експлоатация.
Някои производители обаче отказват тази гаранция, ако собственикът на даден електрически автомобил, който го е купил от тях, го препродаде.
Разстоянието има значение
Трябва да бъде отбелязано, че не всеки планира да кара електромобила си на дълги разстояния и съответно да използва пълния му пробег, който е възможен с едно зареждане на батерията. Тези, които планират да използват електрическата си кола за придвижване предимно в града, може да се възползват от значително по-ниските цени на употребяваните електромобили в сравнение с тези на новите е-коли. Когато изминават сравнително по-кратки разстояния и имат по-лесен достъп до зарядна станция, тези шофьори могат да си позволят да карат електрически превозни средства втора ръка, дори когато батериите им са с частично изчерпан капацитет, отбелязва ДПА.
istock
Спирачките също имат значение
Тези, които купуват електрически превозни средства, особено ако те са втора ръка, трябва да внимават и за състоянието на спирачките им, съветват експертите.
Вярно ли е, че електромобилите харчат най-малко
Когато бъде задействана спирачката на движещо се превозно средство, кинетичната енергия, която се отделя при движение, се преобразува в топлинна енергия. Нейното количество е значително, поради което спирачната система е подложена на огромно натоварване. Това води до износване на накладките на превозното средство, което пък е предпоставка за образуването на ръжда.
Поради това купувачите на употребявани е-превозни средства трябва внимателно да прегледат накладките, спирачните апарати и спирачните им дискови, като най-добре е проверката да бъде извършена от автомонтьор. Смяната на тези части при електромобилите не е евтина, отбелязва ДПА.
Също така е важно да бъде прегледана и системата за зареждане на батерията на дадена електрическа кола втора ръка, която е обявена за продажба. Ако кабелът й е частично прекъснат или съществува някаква друга повреда, това също е от значение, тъй като тази система също не е много евтина.
Поради това всеки потенциален купувача на употребявано електрическо превозно средство трябва да се увери, че батерията му наистина се зарежда нормално, съгласно спецификациите на производителя.
istock
Германската компания Де А Те (DAT), специализирана в анализа на пазара на автомобили, определя търсенето на електрически коли като "сдържано". По-голяма част от купувачите или изобщо не търсят електрически автомобили или търсят нови, показва проучване на Де А Те.
Въпреки това електромобилите, предлагани чрез онлайн платформата "Мобайл.де" (Mobile.de), са се продавали сравнително бързо в началото на тази година, средно за по 38 дни. За сравнение, хибридните и дизеловите автомобили намират новите си собственици, след като са предлагани за продажба в продължение на над 50 дни.
Участниците в проучването на Де А Те твърдят, че при употребяваните електрически коли най-много ги притеснява състоянието на батериите им. За потенциалните купувачи на е-автомобили втора ръка това е толкова важно, колкото и пробега им, отчита агенцията.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
3