Това каза на брифинг Христо Петров от сектор „Пътен контрол“ към „Пътна полиция“ на СДВР.
КАТ и Столичният инспекторат ще проверяват техническата изправност и очистващата система на автомобилите и камионите с помощта на газ анализатори, които общината купи и предостави на Пътната полиция.
“Газ анализаторите са нови. Преди започване на работа самите газ анализатори трябва да бъдат вкарани в режим на работа, т.е. калибровани. След това започва съгласно наредба Н-32 проверка на техническото състояние на превозните средства“, каза той и допълни:
“Проверката започва съобразно дизел, бензин и годините на автомобилите“.
В момента има пет газ анализатори, поясни още той и каза:
“Два са предоставени на Пътния контрол и три са в пункта за проверка на колите, които преминават за първоначална регистрация“.
istock
След отчитане на данните, те се записват в апарата и има принтер, който разпечатва стойностите и трябва да се изчака до следващия автомобил в порядъка от половин до една минута, за да влезе в нов режим“, допълни още Петров.
Без стари дизели в Брюксел от 2020 година
Полина Асенова, началник на сектор „Столичен инспекторат“ обясни, че от днес по нареждане на кмета на Столична община госпожа Фандъкова започват проверки за мръсни автомобили.
„Отдел „Пътна полиция“ към СДВР ще проверяват вредните емисии от изгорелите газове. Столичен инспекторат продължава проверките за мръсна ходова част и мръсни губи на тежкотоварните автомобили“, обясни още Асенова.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2