Няма логика да се правят промени по нормативната уредба за провеждането на шофьорските курсове сега, тъй като скоро се очакват нови европейски директиви. Това коментира председателят на Регионалния авто-инструкторски съюз Дойчо Пеев по повод предвижданите от Министерството на транспорта промени в учебните центрове пред БНР.

Една от тях е ограничаване броя на изпитите на кандидат-шофьорите. Те ще могат да се явяват максимум четири пъти за шест месеца, а ако и четвъртият път е неуспешен, обучението трябва да започне отначало.

"Процентът на лицата, които се явяват повече от три пъти е прекалено малък и ми се струва, че това нещо няма да работи. По-добър вариант е друг - да се увеличи броят на часовете, които се отработват след всяко отпадане. Но не е логично в момента да се предприема промяна в учебната документация.

Наредба предвижда промени в контролните точки при издаване на книжка

Причината е, че предходната година Европейската комисия на първо четене  прие изменения в подготовката на водачи на МПС, както и единна европейска електронна книжка. И се чака сега новият Европейски парламент да приеме на второ четене неща, които ще важат за всички страни членки на ЕС, така че няма логика да се правят промени сега", каза Дойчо Пеев.

istock
istock

Темите са били разисквани и на среща, организирана от Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата”. След нея, авто-инструкторските съюзи са представили своето становище, поясни Дойчо Пеев. Нова дискусия от бранша очакват след изборите.  

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase