Представители на всички фирми за случаен превоз в Русе с около 20 автобуса излязоха на протест днес по обяд в района на Дунав мост.
На всички автобуси имаше поставени плакати с надпис „SOS – спасете туристическия превоз! Без нас няма туризъм“.
Протестно шествие от над 100 автобуса на собственици на фирми за туристически превоз се проведе и в София. Искането на бранша към правителството е за спешни мерки за решаване на проблемите в един от най-силно засегнатите сектори на икономиката.
Ще спасят ли безлихвените кредити автобусните превозвачи от фалит
Основните искания на превозвачите са свързани с предоставяне на гарантирана възможност за устойчивост на бранша, обясни координаторът за Русе на Национално сдружение „Случаен превоз“ Дениза Ангелова.
В частност искат гратисен период от 6 месеца за плащанията към бюджета като осигуровки и данъци, считано от началото на извънредното положение на 13 март, безлихвени заеми като оборотни средства от порядъка на 100 000 лева за поддръжка на автобусите, както и грантове в размер на 30 000 лева в подкрепа на бизнеса.
Случайните превози са изключително много засегнати от рестриктивните мерки заради епидемията от COVID 19, като реално фирмите в бранша не работят вече 5 месеца. Превозвачите се страхуват от фалити, тъй като всички резерви, които са натрупали през предходния сезон са изразходени и от януари насам не генерират никакви обороти.
Масови фалити се очакват в транспортния бизнес
Разчитали са на Великденските и майските празници, тъй като са тясно свързани с туризма, но заради извънредното положение не са имали никаква работа. Освен това в началото на сезона, всички превозвачи влагат значителна част от оборотите и инвестиционните си кредите за закупуване на нови туристически автобуси, които да отговарят на растящите изисквания на туристите за комфорт.
Нямало и ясни правила за възобновяване на дейността им в тази все още извънредна обстановка. Малкото заявки, които имали, били анулирани и не знаят как ще продължат.
В момента, за фирмите, които извършват случаен превоз, е най-активният период, през който трябва да работят и да генерират почти 1/3 от оборота си, а те нямат никакви. В същото време, всички превозни средства имат платени застраховки и нужните документи, за да работят, а те стоят в гаражи, за които също се плаща. Шофьорите не работят и са освободени в неплатен отпуск.
Шофьорите в тези компании са на ръба на оцеляването и са притеснени, че няма никаква яснота какво ще бъде бъдещето на бранша, как ще се работи в тази ситуация и при какви правила ще извършват дейността си. Затова от бранша се надяват на подкрепа от правителството, но ако няма реакция са готови отново да излязат на протест.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0