Нощният градски транспорт в София остава, реши днес Столичният общински съвет. 

Четирите нощни линии, които обслужват столицата в малките часове на денонощието, ще продължават да се движи нормално. От групата на ПП-ДБ и Спаси София в местния парламент обявиха, че скоро ще предложат две нови нощни линии - трамвайна линия Н5 (Княжево – бул. Цар Борис III – Орландовци), както и автобус Н6 до Летище София.

Решението за спиране на две от четирите линии на нощния градски транспорт в София – №3 и №4, а останалите две линии – №1 и №2 – се движат само в петък и събота, бе взето в средата на януари. Това стана с доклад, внесен от общинските съветници Ваня Григорова от БСП и Карлос Контрера от ВМРО. Две седмици по-късно кметът Васил Терзиев върна решението с мотив, че то е нецелесъобразно.

Десет пъти по-малко замърсяващите автомобили в центъра на София

Днес СОС не успя да постигне мнозинство нито за отхвърляне ветото на кмета, нито за повторно приемане на първоначалното решение. Общинските съветници, които подкрепяха решението от 16 януари, не успяха да съберат 31 гласа. Темата за нощния градски транспорт в София повдигна нови престрелки на "Московска" 33, където граждани дойдоха още в 9.00 часа да протестират с искане нощните линии да бъдат запазени.

istock
istock


Всеки голям град има нощен градски транспорт, дори един Белград има 29 линии, Букурещ - 26 линии, в Бургас също имат нощен транспорт. В София се иска софиянци да са зависими от такситата, за да може лобито на таксиметровите водачи да има монопол 5 часа в денонощието в града, заяви по-рано общинският съветник от групата на ПП-ДБ и Спаси София в местния парламент Андрей Зографски.

Пътниците в градския транспорт всеки месец нарастват, заяви Зографски и отбеляза, че само 9 водача от общо 1100 са шофьорите на нощните линии. Ние няма да позволим нощният транспорт да бъде закрит, категоричен бе общинският съветник. Той обвини ГЕРБ и БСП в лобизъм за таксиметровия бранш. 

Общинският съветник Ваня Григорова пък влезе в словесен спор с протестиращите граждани, които бяха поканени в сградата на община. Григорова защити шофьорите в градския транспорт, които ходят на работа и дават нощни смени. 

От ГЕРБ и Синя София пък обвиниха Столична община и СОС, че са абдикирали по дневния ред на града.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase