Освен уеднаквяване със сроковете на национално ниво, промяната на общинската наредба ще позволи сроковете за реакция и премахване да бъдат съкратени, работата да бъде оптимизирана, а процедурата да бъде прозрачна и ефективна.
Въвежда се едномесечен срок за реакция по сигнал от страна на районното кметство. „Администрацията вече е длъжна да предприеме конкретно действие по стикиране в разумен срок и да информира гражданите за него. Прехвърлянето на отговорност вече няма да може да се ползва като извинение и по този начин се повишават ефективността и отчетността на работата.“, коментира независимият общински съветник Борис Бонев.
Опростява се и процедурата по самото стикиране и премахване на колите, като в екипите вече няма да има представители на СДВР. „До момента координацията между общината и СДВР беше слаба точка в процедурата и това значително увеличаваше времето за реакция.
Солени глоби за цапащите коли
Районни кметове споделиха, че понякога комисията не е работила месеци наред и процесът по премахване на старите коли е спирал напълно. Вече процедурата зависи изцяло от представителите на районните кметства и организацията ще бъде улеснена, а отговорността – ясна.“ , обясни Бонев.
В края на 2020 г. беше променена националната наредба, с която сроковете за премахване на старите коли бяха съкратени от 27 на 6 месеца. Това позволи изоставените коли, които отнемат хиляди места по софийските улици, тротоари и междублокови пространства, да бъдат извозвани далеч по-бързо и ефективно.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1