Най-много - с до 60%, са поскъпнали колите от премиум сегмента. Доставките им за руския пазар са ограничени не само заради проблеми с логистиката, но и заради санкциите срещу Русия на САЩ, ЕС и Япония.
Докато складовете на търговците на автомобили все още не са празни, заради високите цени и намаляващите доходи на гражданите търсенето вече е намаляло. През март посещенията в автосалоните е бил минимален.
Някои автомобилни дилъри говорят за 60% спад в продажбите през март и чакат ситуацията още да се влоши. "При 26 автомобилни производители, официално представени на руския пазар, които не скриха ценоразписите си от своите уебсайтове, колите са поскъпнали с 35-45%", се казва в статията.
Дори колите от местната марка Дада поскъпна два пъти през март: с 11-47%, в зависимост от модела и конфигурацията.
Най-популярната чуждестранна марка сред руснаците - корейските автомобили на KIA, са с 24 до 39% по-скъпи.
Какво се случва с цените на колите втора ръка
Ситуацията в Германия не е по-добра. Докато през 2010 г. един нов автомобил в Германия е струвал средно 25 000 евро, днес цената вече е над 37 000 евро. Това показва анализ на Центъра за изследване на автомобилната индустрия (CAR), цитиран от германския вестник Handelsblatt. Трите големи германски производители са спечелили средно по 5963 евро на нов автомобил през миналата година, което е увеличение от 61% в сравнение с предходната година и е абсолютен рекорд в исторически план. Средните приходи от автомобил също са рекордно високи - 50 552 евро.
istock
По данни на Deutsche Automobil Treuhand (DAT) в момента цените на употребяваните коли са на рекордно ниво. Например тригодишен бензинов автомобил може да бъде препродаден през февруари за почти 67% от първоначалната му каталожна цена, а дизелов - за около 64%. „И двете са стойности, които преди пандемията бе по-вероятно да бъдат постигнати от двугодишни, а не от тригодишни автомобили", заявяват експертите на DAT.
Освен това купувачите трябва да чакат доста повече, за да получат нова кола. Според анализ на инвестиционната банка Stifel при Mercedes средният срок за доставка на всички модели в момента е около осем месеца. При VW той е около шест месеца, а при BMW - малко повече от четири месеца.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1