На какво се дължат тези проблеми и какви са изгледите пред авиационния бранш, това коментира в "Денят започва" Александър Богоявленски, авиожурналист и пилот.
"Причините са комплексни, няма една причина за този хаос, който беше създаден през последните седмици. Като че ли възстановяването и търсенето на полети, след блокирането по време на пандемията от страна на пътниците доведе до това, че много авиокомпании и летища се оказаха неподготвени за толкова бързото възстановяване от пандемичните ограничения.
Това доведе до ограничаване на полетите на много от големите европейски летища. Основен фактор беше недостигът на персонал, който беше освободен по време на пандемията или беше пуснат в дълъг неплатен отпуск и като сега е много трудно сега те да се върнат", коментира Богоявленски.
Ryanair предупреждава за отменени и забавени полети през лятото
"Този процес на връщането им или обучаването на нови, се оказа много по-труден и бавен. Ние не можем да кажем, че това ще е много силен летен сезон, и възстановяването на нивата от 2019 г.
няма да се случи поне още 18 месеца", заяви още Богоявленски.
istock
"Причините са комплексни, от една страна е пандемията, от друга недостига на човешки ресурси, от трета е войната. Може да очакваме или задържане на тези нива, които са доста по-високи от предишните или продължаващо покачване", смята Богоявленски.
Според него нискоразходният модел се е наложил като водещ в съвременните условия. Той смята, че кризата ще засили тази тенденция и че за операторите ще бъде важно да намалят своите разходи, за да се задържат на конкурентни нива.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0