След хаоса по летищата и отменените полети, заради срива на информационните системи, какви са правата на пътниците? Според Соня Спасова от Европейския потребителски център няколко дни след срива все още има закъснели полети. 


По думите ѝ проблемът може да не бъде счетен за причина за компенсации, ако авиокомпанииите са осигурили всички условия за пътуване.

На какво се дължи глобалният ИТ срив

"Може да бъде прието, че сривът е извънредно обстоятелство и така да не се дължат обезщетения", обясни тя пред NOVA NEWS.

По принцип обаче, авиокомпаниите са длъжни да се погрижат за пътниците независимо от причината самолетът да не потегли навреме, уточнява Спасива.

istock
istock

"Пътниците могат да се претендират разходи, ако се пазят касовите бележки. Ако полетът е отменен, може да поискаме връщане на парите за билета и сами да продължим нататък. Средствата се възстановяват за 7 дни. Въпросът е колко бързаме и с колко пари разполагаме. Има и вариант за премаршрутиране. Нека пътниците, които предстои да летят, редовно да проверяват пощата и телефоните си, за да имат своевременна информация за полетите си", заяви директорът на Европейски потребителски център.

Повече гледайте във видеото. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase