Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център (ЕПЦ) България, които ще ви съдействат без такси.
Проблеми за пътуващите със самолет
Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.
"Освен за закъснели или отложени полети, потребителите могат да потърсят Европейския потребителски център и за други проблеми, свързани с въздушния превоз – например загубен куфар или проблеми с резервацията. Заедно с техните колеги от държавата, където е регистриран търговецът, те ще се постараят да съдействат и да защитят правата на потребителите", каза още зам.-министър Шотев.
iStock
Няколко месеца пътуващите се опитват да решат проблема сами, като пишат до авиокомпанията, но без резултат. След подаване на жалба до ЕПЦ България и с намесата на центъра гражданите са получили над 1600 евро компенсация за изгубения багаж.
"За миналата година ЕПЦ България е успял да съдейства за възстановяване или изплащане на компенсации на стойност над 126 000 евро", изтъкна тя.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1