Спирачната течност е хидроскопична: с течение на времето в нея се натрупва вода, която може да кипне при високи температури и да образува изпарения в спирачния тръбопровод, което може да доведе до намалена ефективност на спирачките и повреда.
Освен това при горещо време не се препоръчва да пълните резервоара до горе: разширявайки се в затворено пространство, горивото може да изтече от пробката. В този случай остава да се надяваме, че наблизо няма да има небрежно хвърлен фас или случайна искра, която да доведе до пожар.
От горещото време страда и акумулаторът, чийто капацитет намалява при екстремни температури. В същото време електрическата система на автомобила работи с повишено натоварване: вентилаторът често се включва, климатикът работи на пълен капацитет. В такава ситуация е важна работоспособността на електрическото окабеляване и наличието на надежден контакт във връзките.
Кои грешки на шофьора вредят на автомобила
В случай, че предпазители или светлини изгарят често, трябва да направите диагностика, тъй като проблемите в електрическото оборудване често водят до пожар.
istock
Когато излизате в страни от пътя, трябва да сте сигурен, че суха трева и други запалими материали няма да влязат в контакт с горещи зони на автомобила, например ауспуха, тъй като това може да доведе до пожар.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0