30% от европейските граждани, които са пътували със самолет през последната година, са имали някакъв проблем с полета си, сочи най-новото проучване на Eurobarometer.
С подобни неприятности са се сблъскали 47% от пътуващите с влак, 17% от пътуващите с автобус и 12% от използвалите воден транспорт.
Какво трябва да направим, ако ни предстои полет
Тази седмица Европейската комисия публикува нови тълкувателни насоки относно правата на пътниците във въздушния транспорт в ЕС, включително за правата, които имат лицата с увреждания и тези с намалена подвижност. Целта на насоките е да улеснят спазването на разпоредбите и да хармонизират правоприлагането.
iStock
Пътниците търсят най-достъпната цена за полетите си
- Възстановяване на пътните разходи, премаршрутиране или обезщетение в случай на отменен или закъснял над 3 часа на полет;
- Обезщетение за изгубен багаж;
- Безплатна помощ за хора с увреждания и намалена подвижност.
Повече за правата на пътниците в ЕС вижте тук.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0