Закъснял или анулиран полет, изгубен багаж или липса на места, въпреки закупения билет - това са сред най-честите проблеми при пътуване, сочи информация на Европейската комисия, пише Dariknews.

30% от европейските граждани, които са пътували със самолет през последната година, са имали някакъв проблем с полета си, сочи най-новото проучване на Eurobarometer.

С подобни неприятности са се сблъскали 47% от пътуващите с влак, 17% от пътуващите с автобус и 12% от използвалите воден транспорт.

Какво трябва да направим, ако ни предстои полет

Тази седмица Европейската комисия публикува нови тълкувателни насоки относно правата на пътниците във въздушния транспорт в ЕС, включително за правата, които имат лицата с увреждания и тези с намалена подвижност. Целта на насоките е да улеснят спазването на разпоредбите и да хармонизират правоприлагането.

iStock
iStock

От ЕК напомнят, че ако изпаднете в някоя от посочените ситуации, като граждани на ЕС имате право на:

Пътниците търсят най-достъпната цена за полетите си

- Възстановяване на пътните разходи, премаршрутиране или обезщетение в случай на отменен или закъснял над 3 часа на полет;
- Обезщетение за изгубен багаж;
- Безплатна помощ за хора с увреждания и намалена подвижност.

Повече за правата на пътниците в ЕС вижте тук. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase