Според тези насоки при отмяна на полет от страна на авиокомпанията тази компания трябва да предложи на пътниците избор между три опции - възстановяване на стойността на билета, премаршрутиране при първа възможност или премаршрутиране при по-късна дата, която е удобна за пътника". Това поясни в предаването "Преди всички" Соня Спасова от Европейския потребителски център.
От насоките става ясно, че настоящите обстоятелства, в които се намираме, са своеобразен вид извънредни обстоятелства и поради това предявяването на някои права като исковете за тези компенсации или обезщетения може и да не бъде зачетено, допълни Спасова.
"Важно е например, ако полетът ни е бил за месец октомври и сме получили ваучери или точки, или някакъв друг вид отлагане с валидност 12 месеца, ще трябва да направим новата резервация за билет не по-късно от октомври следващата година - 2021, същевременно самият полет може да бъде например за ноември 2021 и важно е да се провери разписанието на авиокомпанията", подчерта Соня Спасова.
istock
Какво забравят пътниците най-често в самолета
"Другото, което е важно - да документираме всичко - да пазим имейлите, да пазим самата резервация, за да може евентуално, ако възникне проблем да докажем това, което искаме", изтъкна Спасова.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0