„От София до Бургас тол таксата е 10 лв. за най-големия автобус за еднократно пътуване. Ако човек иска да мине с камион по транзитния маршрут от София до ГКПП „Капитан Андреево“, говорим за 40 лв. при условие, че 23 лв. е дневната винетка в момента. Увеличението е два пъти на това разстояние. Ние имаме най-ниските тарифи за пътища в Европа“, посочи той.
Той коментира и старта на тол системата, който ще е на 1 март, но до 27-ми глоби няма да се налагат. Причината е в неизяснените спорове между превозвачи и представителите на Агенция „Пътна инфраструктура”.
Отлагат старта на тол системата за 27 март
По думите ми българската тол система е единствената в Европа, която има три алтернативни начина на таксуване.
„Те пораждат много по-голяма сложност в обработването на данните. Такъв е моделът, който е зададен на нашата система. Решили сме да сме максимално отворени по методите на таксуване. Това предвижда по-голяма сложност и оттам по-голям ресурс, за да бъде осигурен този метод“, каза още той.
Колко превозни средства имат бордови устройства за тол системата „Има маршрути, по които няма алтернативни пътища. Има ли първокласен път, който да не минава през населено място? 21% процента от тях попадат в урбанизирани територии. Нямаме избор“, дипълни проф. Асенов.
По думите му годишно от тол системата очакванията са от 450 мил. лв.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2