Колкото по-добре се грижим за поддръжката на автомобила, толкова по-малко проблеми ще имаме на годишния технически преглед. Това заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.

Той посочи, че на заседанието на Комисията по транспорт в парламента ще участва заместник-министърът Димитър Недялков и новият директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски, където да информират депутатите за възможните решения на казуса с техническите прегледи. 

Ще има ли ефект от новите предложения за техническите прегледи

Проблем и промени в изискванията няма. Ние свързахме всички пунктове и уреди към единна система. Казано с няколко думи – дигитализирахме процеса и накарахме системата за качество да работи. Това не е никакъв проблем, защото статистиката, която показахме, показва, че системата работи. Процентът на колите, които не успяват да минат годишен технически преглед, не е голям. Въпреки това можем да приложим гъвкавост, тъй като аз съм приоритизирал безопасността на движението по пътищата на два основни приоритета", посочи той.

.
iStock

По думите му първият е пряка опасност, където попадат автомобили, имащи проблем със спирачната система, окачването, кормилната система. Това влияе пряко, защото е предпоставка за произшествие. Коли с такива забележки минават в категория опасни.

Ще има ли ефект от новите предложения за техническите прегледи

"Големият проблем са отработените газове на всеки автомобил. Този проблем може да го дифинираме като непряка опасност, тъй като е свързан с опазването на околната среда. Спокойно тези автомобили могат да бъдат зачислени към друга категория и да им бъде даден по-дълъг срок до 30 дни. В този срок всеки един водач ще може да го отстрани“, посочи Георги Гвоздейков.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase