Европейската комисия публикува преработени тълкувателни насоки относно правата на пътниците във въздушния транспорт, които ще улеснят спазването на разпоредбите и ще хармонизират правоприлагането. 

От 2016 г. насам Комисията предоставя насоки в отговор на общите опасения, изразени от националните правоприлагащи органи, пътниците и техните сдружения, както и от представители на индустрията. 

Какви са правата ни при анулиран или отменен полет

Публикуваната днес актуализация взема предвид решенията на Съда от 2016 г. насам, в които се изясняват някои разпоредби, като се дава възможност за по-ефективно и последователно прилагане на правилата.

Добавен е нов раздел за масовите смущения в пътуванията. Освен това са публикувани и преразгледани насоки относно правата на лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, съобщават още от ЕК. 

istock
istock

Въпреки че правата на пътниците се определят на равнището на ЕС, тяхното прилагане е отговорност на доставчиците на транспортни услуги, както и на националните органи. Различията в националните практики могат да доведат до объркване за пътниците, по-специално за трансграничните пътувания. За пътниците може да се окаже трудно да разберат необходимите стъпки и да намерят подходяща помощ.


Ново проучване на Евробарометър показва, че много европейци все още смятат, че не разполагат с достатъчно информация за правата си като пътници, въпреки че осведомеността се е увеличила в сравнение с преди пет години.

Приетите днес насоки ще спомогнат за подобряване на прилагането на правата на пътниците и ще допълнят усилията на Комисията за повишаване на осведомеността относно правата на пътниците, включително чрез онлайн кампании, уебстраницата „Вашата Европа“ и специално мобилно приложение за правата на пътниците

Още информация може да намените тук

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase