Стефка Николов от няколко седмици оглежда шоурумите в страната, за да си избере нов семеен автомобил. Въпреки сериозното повишение на цените и дългото чакане за нова кола тя е твърдо решена да инвестира парите си в нов автомобил.
"Ние ползваме употребяван автомобил цялото семейство, все още се задържаме на употребяван автомобил, не искаме да ги продаваме. Гледаме тях да поддържаме с идеята човек да поразмисли и да поизчака. Наистина в България трябва да се концентрираме върху някакви по-нови технологии", споделя Стефка Николов пред БНТ.
Между 4 и 6 месеца средно е времето, в което трябва да се изчака, след поръчка на чисто нов автомобил, независимо от марката. Сред основните причини за дългото чакане е намаленото производство на автомобилните гиганти в световен мащаб и забавената търговия. Сборът на всички тези фактори влияе и на цените.
"Повишаването на материалите от всякакъв род и вид от метали до готови продукти чувствително нарасна. Повишаването на цената от 10, 15% за една година е доста чувствителна, но и доста сериозно затормозява нашите клиенти, а повишаването на горивата и въобще енергиите пък от друга страна довежда до още по-голямо натоварване на ползващите се", допълни Васил Новоселски, дилър на нови автомобили.
Колите втора ръка поскъпват още
Забавеният внос влияе на цените и на употребяваните автомобили у нас. На един от най-големите пазари за коли в Дупница този автомобил само преди една година е струвал 5 хиляди лева, а цената му в момента е с 2 хиляди лева повече.
istock
Заради инфлацията пазарът на автомобили, подобно на този на недвижимите имоти, е един от предпочитаните сектори за инвестиция на българите. Поради тази причина търсенето ще продължава да е повече от предлагането, а цените на автомобилите ще продължават да се повишават.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2