„Опознай България с електромобил” има за цел да ви заведе до някои от не толкова масовите забележителности в страната ни, като пътуването дотам и обратно дава възможност за един разказ за електрическата мобилност без ограничения.
От „бъдещето е на EV” до забулена в политика неяснота, от която ДВГ отново изплува на преден план. Такава най-грубо е обстановката, в която CarMarket.bg стартира през изминалия месец проекта си „Опознай България с електромобил”.
Само преди две години бе абсолютно сигурно, че бъдещето е електрическо. Поне това бяха политическите заявки. Но те бързо се промениха, вече се работи сериозно за отмяна на гласуваната в ЕС забрана за продажба на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. За пръв път от доста време политици и производители говорят в унисон, което дава повод да се мисли, че ще има промяна в тази посока.
Но това в никой случай не означава, че електрическите автомобили ще изчезнат, дори напротив, ще увеличат своя дял. Да, няма да стане толкова бързо, няма да стане чрез насилствено налагане, но тази технология се развива с огромни темпове и в нея са вложени стотици милиарди.
Анализ на Bloomberg Green също дава повод на екипа на специализирания автомобилен сайт да вярваме, че тепърва електрическата мобилност ще се усъвършенства. В 31 държави процентът на ЕV от общия дял продажби вече е над 5, а това се смята за прага, след който следва бурно ускоряване на електрическата мобилност.
Същият анализ посочва като пример цветните телевизори в САЩ, които дълго време остават непонятни като технология за янките, но след спада на цените и увеличаване на предлагането на програми, само за няколко години в страната всички домакинства започват да гледат „Джетсънс” в цветовете на дъгата.
У нас на електрическите автомобили се гледа с недоверие, най-меко казано. Затова CarMarket.bg се опитва да разсее някои митове и легенди, витаещи около технологията и зарядната инфраструктура.
Първа реализация на проекта „Опознай България с електромобил“ бе с Nissan. Марката обяви плана си The Arc, според който до 2027 г. ще представи 6 нови електрически модела, като 40% от общите продажби ще са на електрически модели. В момента Nissan разполага само с Ariya, един от най-новите електромобили на родния пазар.
Почти веднага същото доверие на екипа гласува и родният представител на марката Volvo. Шведите са едни от малкото компании, които не коригират първоначалните си планове. През 2021 г. те заявиха: в края на десетилетието ще продаваме само електромобили. Първата стъпка в тази посока направиха с кардинално новия Volvo EX30, в който напоително CarMarket.bg разказва в 33-минутно видео. Доста, но и новостите в този супер иновативен за марка и индустрията модел са адски много.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0