Преминаването на пътници между съществуващата метростанция “Софийски университет” и новата станция от третия лъч на столичното метро на Орлов мост ще бъде осъществено по такъв начин, че да не се налага повторно таксуване, увери пред Радио София инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен” ЕАД.

По същия начин ще бъде организирана връзка между платените зони на метростанцията на НДК и новата станция - НДК 2.

Изграждането на допълнителни преградни стени между пероните и влаковия път, които вече са забелязват и на функциониращите метростанции, е световна тенденция, наложена от зачестилите нещастни случаи.

Кога пускат новите метростанции в София

Целта е да се предотврати достъпът на пътуващите до релсите, когато метровлакът не е на станцията. 


Преградни стени съществуват по проект на третата линия, а от известно време се изграждат и на първата метролиния. Там се монтират вертикални прегради, за да се осигури универсален достъп при използването на различните модели влакове.

Още 10 метростанции от Линия 1 ще бъдат оборудвани с такива съоръжения, най-вероятно през следващата година, уточни инж. Братоев. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg