По-малко известен факт е, че тези инвалидни талони се издават на човек, а не на автомобил, защото идеята е или хората сами, или някой техен близък, да може да ги заведе до определено място в града.
“Общият брой паркоместа в зоните е около 30 хил., а лицата, притежаващи карти за преференциално паркиране, които са издадени само в София, са над 28 хил. От тези места, съгласно условията и реда, които са посочени в наредбата за организация, броят им се определя на процентно съотношение, т.е. минимално изискуемият брой за преференциално паркиране на хора с увреждания е над 3%.
Строги лимити за паркиране в центъра на столицата
В този смисъл определените места в зоните за почасово паркиране са около 1350 общо. Извън зоните местата се определят само за хора, които не могат да се придвижат самостоятелно“, казва пред БНР Емил Коларов - зам. директор на Дирекция “Паркиране и мобилност” в Центъра за градска мобилност.
По думите на Емил Коларов, служителите, които контролират заплащането на паркирането в зоните за почасово платено паркиране, контролират и времетраенето на преференциалното паркиране и при установяване на просрочване на определените 4 часа, превозното средство принудително се премества.

istock
Това означава, че когато паркира човек с такъв талон, но го използва неправомерно, органите на СДВР могат да извършат проверка на лицето и установяване дали действително обслужва лице с увреждане.
От ЦГМ са засилили контрола за паркиране върху такива места и за миналата 2024 година са регистрирали над 500 случая на неправомерно ползване на такива карти за преференциално паркиране.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase