Въвежда се нова такса за разглеждане на искане за промяна предназначението на поземлени имоти в горски територии, учредяване право на строеж и на сервитут върху имоти в горски територии – държавна собственост. Таксата се предлага да бъде 50 лева. Административните производства за промяна на предназначението на поземлени имоти в горски територии и учредяване на право на строеж и на сервитут върху тях се инициират с искане за предварително съгласуване.
По исканията компетентният орган се произнася с административен акт по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Това налага обработването на голяма по обем документация и осъществяването на кореспонденция за служебно събиране на доказателства и документи по съответните административни производства, във връзка с което се налага да се въведе такава такса, се посочва в мотивите към проекта.
Таксите за разглеждане на заявленията за учредяване и възникване на сервитути са диференцирани в три категории, в зависимост от броя на имотите, посочени в заявлението. Заявленията за учредяване на вещни права – сервитут се отнасят за много на брой поземлени имоти, чиито доклади за оценка се проверяват от независим оценител, с който Изпълнителна агенция по горите (ИАГ) има сключен договор. Цената за проверка на един доклад за оценка варира от 15 до 45 лева, в зависимост от сложността на насаждението. В много случаи докладите за оценка се връщат за корекция и съответно се налага повторна проверка. Всичко това води до големи административни разходи, които многократно надвишават предвидената сега такса. Затова се предлага таксата за разглеждане, ако са засегнати до 10 имота да стане 250 лева, от 11 до 30 имота – 350 лева, а над 31 имота – 500 лева.
Администрирането на заявленията за промяна предназначението и учредяването на вещни права върху поземлени имоти в горски територии също е свързано с обработването на голяма по обем документация и осъществяването на кореспонденция за служебно събиране на доказателства и документи. Затова и там се предлага таксата да се вдигне, като, ако са засегнати до 10 имота тя да стане 250 лева, с от 11 до 30 имота – 350 лева, а с над 31 имота – 500 лева.
istock
Улесняват ваденето на документи за имота
Електронната информационна система на ИАГ постоянно се усъвършенства и надгражда, което води до увеличаване броя на издадените документи в електронен вид и съответно увеличава възможността да се допускат технически грешки при попълването им в електронен вид. За отстраняване на допуснатите грешки са ангажирани служители в ИАГ и регионалните дирекции по горите (РДГ), пише в мотивите към проекта.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0