Това предвиждат промени в Закона за пътищата, внесени в Народното събрание. Целта на мярката е да ограничи налагането на санкции заради невнимание на водачите, като ги улесни максимално да спазят законовите изисквания, пишат в мотивите си депутатите.
Освен това в Закона за движение по пътищата се предлага периодът за групиране на нарушения да се увеличи от един ден на един месец.
Предлага се АПИ да предостави програмни интерфейси на фирмите, с които те да интегрират своите системи на автомобилните паркове и така да автоматизират купуването на винетки.
Друга промяна залага част от приходите за такси за ползване на инфраструктура като мостове, тунели и проходи, да постъпват в бюджета на общината, на чиято територия се намират. За пример се дава ползването на Дунав мост, за ремонта на който община Русе е дала близо 279 хил. лева от 207 до 2021 г.
Предлагат промяна в глобите за винетки
В момента тол системата позволява купуване на електронни винетки и маршрутни карти чрез сайта на АПИ или чрез Национален доставчик на услуги. Това противоречи на концепцията и излишно централизира продажбата на винетки и води до загуба на от 17 до 23 милиона годишно, които сега се плащат като комисиони на т. нар. доставчици на услуги, пресмятат депутатите.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
3