Между 17 и 23 милиона лева годишно се изплащат като комисиона на т. нар. национални доставчици на услуги само за продажбата на електронни винетки.
В концепцията, изработена от Световната банка, се посочва, че „той като потребителите не се нуждаят от акаунти за пътно таксуване или бордови устройства, както и от това покупката да бъде записана незабавно в базата данни, не е нужно Националният доставчик на услуги да продава електронни винетки и пътни карти“. Затова сега продажбата има става или чрез интернет страницата на АПИ, тоест Националното тол управление, или чрез Национален доставчик на услуги. Това води до загубата на въпросните 17-23 милиона лева, се посочва в мотивите към законопроекта.
Как да проверим до кога важи винетката
В същото време националните доставчици на услуги рекламират своите интернет страници, които са конкурентни на тази на АПИ, като по този начин инвестират част от парите за комисиони в това да привличат още комисиони, посочват депутатите но ПП-ДБ, вносители на промените. Затова със законопроекта се ограничава рекламата на интернет страници, тъй като те не предоставят пазарна услуга, а само посредничество. Законопроектът не ограничава обаче рекламата за закупуване на винетки през мобилни приложния, тъй като редица телекоми например предоставят тази възможност като част от цялата услуга, което увеличава удобството за гражданите.
С промените се задължава АПИ да предоставя програмни интерфейси на фирми, с които те да интегрират своите системи за управление на автомобилните си паркове и така да автоматизират изцяло купуването на винетки.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1