Въвеждане на уикенд винетка, която да важи от 12 часа в петък до полунощ в неделя, ще бъде въведена от Нова година. Цената й, както и на останалите винетки ще се определя от Министерски съвет по предложение на регионалния министър.

Вчера депутатите в транспортната комисия приеха промените в Закона за пътищата, които задължават шофьорите да посетят пунктовете за продажба и да заявят, че искат да „конвертират“ хартиената си винетка в електронна.

До края на годината важат всички хартиени винетни стикери. 

Собствениците или ползвателите на пътно превозно средство, закупили хартиен винетен стикер, чиято валидност изтича след 1 януари 2019 г., следва да заявят неговото конвертиране в електронна винетка в срок от 15 декември 2018 г. до 31 януари 2019 г., за да запазят правото си да ползват платената пътна мрежа за целия първоначален срок на валидност на хартиения винетен стикер, пише в новите разпоредби.

Задължението е изцяло на шофьорите както на леки, така и на тежкотоварни автомобили. За тировете, които от средата на август следващата година трябва да минат вече на тол системата, постепенно с приближаването на този срок отпадат някои видове винетки.

„С влизането на сила на закона ще спрат да се продават годишните стикери и така във времето ще бъде прекратено продаването на месечни едноседмични, а в последния ден ще спрат и еднодневните“, коментира Александър Ненков, вносителят на промените в Закона за пътищата, касаещи електронните винетки и тол системата.

Преминаващ шофьор, които мине през страната, без да е платил пътната такса, ще трябва да плати компесаторно на границата при изход от страната, за да бъде освободен от административно-наказателна отговорност, записаха депутатите.

След спор между управляващите и БСП беше решено и третокласната пътна мрежа да бъде включена в обхвата на тол системата. Така обхватът на таксуването за тежките автомобили ще бъде около 16 000 км. Те ще бъдат т.нар. нулеви отсечки, по които първоначално  няма да бъдат събирани такси от преминаващите.

Министерският съвет ще определя по-ниски такси за електрическите превозни средства и на тези, които отговарят на висока екологична категория.

Припомняме, че за изпълнение на функциите по управление и контрол на системата е предвидено в агенцията да се създаде ново структурно звено - национално тол управление. 921 служители, които Агенция “Пътна инфраструктура” предстои да назначи, ще обгрижват тол системата. Първоначално пред „Монитор“ членът на УС на АПИ Дончо Атанасов обяви, че новите служители ще бъдат 600.