Amazon изпревари Google и Apple и се превърнат в най-скъпата марка в света на стойност 315,5 млрд. долара, според класацията на световните компании. Стойността й е с 52% повече от миналата година.
Apple е на второ място, оценена на 309,5 млрд. долара, а Google остава на трето място, с оценка на марката от 309 млрд. долара, според подреждането на BrandZ за 2019 г.
Google и Apple са прекарали общо 12 години на върха в списъка, като Google заема първо място през 2018 година.
Технологичните компании винаги са доминирали в класацията, като Microsoft заема първо място, когато BrandZ започва да прави подреждането през 2006 г.
Тази година Alibaba (на стойност 131,2 млрд. долара) изпреварва Tencent ($130,9 млрд.), за да стане най-скъпата китайска марка.
Има общо 15 китайски марки в списъка на 100-те компании, включително компанията за мобилни телефони Xiaomi (на стойност 19,8 милиарда долара) и Meituan ($18,8 милиарда), технологична платформа, която хората могат да използват, за да поръчат доставки на храни, да резервират хотелски стаи и да наемат велосипед.
Дейвид Рот, президент на BrandZ, казва, че компаниите, които са се справили добре в класацията тази година, са онези, които са овладели този нов модел на различни услуги.
„Брандовете трябва да разберат стойността, която този тип модел може да създаде и да възприемат този подхода, за да бъдат успешни в бъдеще“.
Технологичните, финансовите и търговските марки доминират в общото класиране, като съставляват повече от две трети от стойността му, а луксозните стоки са най-бързо растящата категория.
За да се класират в подреждането, марките трябва да се търгуват публично или да публикуват финансовите си резултати.
Ето и Топ 10 на брандовете за 2019 г.:
1. Amazon - 315,5 милиарда долара
2. Apple - 309,5 милиарда долара
3. Google - 309 милиарда долара
4. Microsoft - 251,2 милиарда долара
5. Visa - 177,9 милиарда долара
6. Facebook - 159 милиарда долара
7. Alibaba - 131,2 милиарда долара
8. Tencent - 130,9 милиарда долара
9. McDonald’s - 130,4 милиарда долара
10. AT&T - 108,4 милиарда долара
Коментари
0